Gyakran ismételt kérdések

A fix rezsi díja villany, gáz, víz, csatorna, közös költség, fűtés, szemétszállítás illetve a kábel tv és internet szolgáltatásból tevődik össze. A bérlőnek egyéb más költsége nincs a bérleti díj és fix rezsi díjon kívül.

A fix rezsi díj szobánként értendő, tehát 2 fő esetében is 29.000 Ft a fix rezsi költsége, illetve 1 fő esetében is. A nagyobb kétszemélyes jellegű szobákba, ahol ez fizikailag lehetséges és még egészséges is, oda két fő is beköltözhet ugyanezen az áron.

Nem, a bérleti díj a szobára vonatkozik, így 1 és 2 személy esetében is ugyanannyi.

A weboldalunkon megtalálja ezen információt minden ingatlannal kapcsolatosan külön-külön. Az ingatlan lejáratokat és a szerződés hosszát nem áll módunkban megváltoztatni.

Az ingatlant egyeztetett időpontban lehet megtekinteni. Várjuk megkeresését.

Igen, minden a hirdetési képeken látható bútor, értéktárgy az ingatlanban marad, ahogyan a megtekintéskor látta, nem viszünk el semmit.

Semmi probléma nincs vele, olyan bútort hoz az ingatlanba, amilyet szeretne.

Igen, díjköteles szolgáltatásként el tudjuk szállítani a felesleges bútorokat.

Igen, 0%-os ÁFA körbe tartozó elektronikus és papír alapú számlát is ki tudunk állítani az igényektől függően, amivel a lakhatási támogatás megkapható.

Sajnos nem, mi minden bérlőnek állítunk ki számlát a törvényekben foglaltak szerint, így az albérlet árát ezzel nem tudjuk csökkenteni.

Nem lehet alkudni, ezek fix árak. Amennyiben Önnek drága, úgy kiveszi más bérlő.

Állandó lakcím bejelentésére nem jogosult a bérlő, viszont ideiglenes lakcím bejelentés lehetséges.

Nem feltétlenül szükséges, viszont erősen ajánlott. Az ingatlanpiac nagy bérlői kereslete miatt számtalan eset volt, hogy valaki ki szerette volna venni a lakást/szobát, de a foglaló hiánya miatt lekésett róla és más ugyanúgy szimpatikus személynek lett kiadva, aki egyből a foglaló összegével érkezett eleve, mutatva ezzel a szándékának komolyságát. Ingatlan foglaló összegének általában 1 havi bérleti díj összeget szoktunk elkérni, amely esetben személyi igazolvány bemutatása mellett foglalói-átvételi szerződés készül a tranzakcióról. A foglaló mindkét részről biztosíték. A Bérbeadónak azért, mert tudja, hogy ki fogja venni biztosra a bérlő és nincs vele több munka. A Bérlőnek pedig azért, mert biztosra tudja, hogy a szobát másnak nem fogja kiadni a bérbeadó, így az övé lett, tud vele tervezni a továbbiakban.

A foglaló átvétele személyi igazolvány bemutatása mellett egy foglalói szerződés aláírása mellett történik, amit a weboldalunkon le tud tölteni az „Információk” – „Szerződéseink és mellékletei” almenüpontban. A bérbeadó Társaságot (Professional Premium Property Zrt.) a www.e-cegjegyzek.hu weboldalon tudja leellenőrizni, ahol a cég nevére rákeresve, tárolt cégkivonatát letöltve telephelyként megtalálja az aktuális ingatlant is, ahova szeretne költözni a többi egyéb ingatlannal egyetemlegesen és minden egyéb információt megtalál a vállalkozással kapcsolatosan.

Foglalói szerződés után általában 1 hét áll rendelkezésére a bérlőnek, hogy a végleges bérleti szerződést megkössük. Ettől különleges esetekben el tudunk térni. Az 1 hetet nem szükséges kivárni, már aznap, másnap vagy más egyeztetett időpontban tudunk szerződni, ezt rugalmasan meg tudjuk beszélni.

Amennyiben délelőtt vagy kora délután meg tudja tekinteni az ingatlant, azt ott le is foglalózza, akkor gyorsított eljárásban van rá mód, hogy még estig elkészítsük a végleges szerződést és az ingatlant birtokba tudjuk adni, kvázi be tud költözni. Amennyiben szeretnénk elkerülni a kapkodást, úgy érdemes másnapra, vagy harmadnapra tenni a végleges szerződéskötést.

A bemutatás során, amennyiben találkozik a lakótársakkal, úgy megismeri azonnal őket. Amennyiben nem, úgy kollégánk ismerteti, hogy ki melyik szobában lakik, és milyen információkat lehet tudni róluk. Esetleg kollégánk megadja a Facebook profilját a lakótársaknak, ahol fel tudják venni a kapcsolatot velük és tudnak írásban váltani egy pár üzenetet. Arra nincs lehetőség, hogy minden ingatlan bemutatás során a lakótársak jelen legyenek.

Nincs a bérlőnek beleszólása, de feltétlen 18-30 év közötti magyar fiatalokat szoktunk több szűrő alapján kiválogatni, akik dolgozók/diákok és normális életvitelt folytatnak, rendszeretőek, tudnak alkalmazkodni. Külföldi személyekkel rossz tapasztalataink miatt általában nem szerződünk. Rossz arcú, problémás, bulizós extravagáns embereket nem hozunk, mi sem szeretnénk velük együtt dolgozni, szenvedni azzal, ha nem jönnek ki jól a társbérlőkkel és plusz munkát csinálni magunknak.

Amennyiben a szerződést meghosszabbítja a bérlő, úgy szoktuk rábízni az ingatlan bemutatását az új bérlő jelöltekkel kapcsolatban, amennyiben ezt igényli a bérlő, ez megbeszélés tárgyát képezi a bérbeadóval. Alapvetőn nem zárkózunk el tőle.

A szerződésünkben van egy olyan tartalmi pont, hogy új bérlő kijelölése. Ebben az esetben a jelenlegi bérlőnek hirdetés vagy ajánlás útján szükséges maga helyére biztosítania egy új bérlőt, amiben kollégánk segít Önnek. Amennyiben ez a csere megtörténik, úgy a régi bérlővel bontjuk a szerződést és az új bérlővel pedig megkötjük ugyanazokkal a feltételekkel (bérleti és rezsi díj, szerződés hossza, stb.) a szerződést. Az új bérlő ez esetben átveszi a határozott időtartamra szóló fizetési kötelezettségét a régi, távozó bérlőtől, aki mentesül a havi fizetési kötelezettségek alól.

Van házirend, a szerződés aláírásával a házirend is aláírásra és elfogadásra kerül. Viszont a tapasztalataink alapján a lakótársak megbeszélik a közös együttélés szabályait és a házirenddel nem foglalkoznak. Ezt el tudjuk fogadni amennyiben minden lakótársnak ez megfelelő. Amennyiben bármelyik lakótársnak ez az egyedileg megtárgyalt közös együttélés szabályai nem megfelelőek, úgy kérheti bérbeadótól, hogy a korábban aláírt szigorú házirendet tartassa be az összes bérlővel. Közös megegyezés híján ez fog maradni.

Önálló lakás esetén nincs ilyen, csupán a kutya macska tartását korlátozzuk az ingatlanban. Szoba bérlés (társbérlet) esetén pedig 18-30 év közötti vegyes nemű dolgozó/diák személyeket preferálunk, akik tudnak egymáshoz alkalmazkodni, normális életvitelt folytatnak és megbízhatóak. Társbérlet esetén nem szoktunk háziállattal és gyermekkel jövő bérlőket betenni a konfliktusok elkerülése végett. Általában magyar emberekkel szerződünk, a külföldiekkel rosszak a tapasztalataink.

Bérlőnek a beköltözés után 7 napon belül kötnie kell egy lakás vagyonbiztosítást, ami kiterjed az összes gépre, bútorral, értéktárgyra, berendezésre és az ingatlanban lévő egyéb ingóságokra, értékekre. Amennyiben bármelyik gép, értéktárgy tönkre megy, úgy első körben a bérlőnek értesítenie szükséges a biztosítót, ahonnan egy kárszakértő kijön 2-3 napon belül és lefotózza a káreseményt. Ezután a kár kifizetését nem várjuk meg, hanem biztosítunk a bérlő számára egy másik mosógépet, főzőlapot, sütőt, mikrót, stb. A biztosító kifizetése után pedig elszámolunk egymással anyagilag.
Ez esetben a weboldalunkon az „E-ügyintézés” – „Karbantartás, hibaelhárítás” menüpontban meg kell rendelnie a bérlőnek ezen díjköteles szolgáltatást a cégtől, vagy saját maga, esetleg szakembere is megcsinálhatja azt. Társaságunknak szerződött karbantartója van, így a bérlő számíthat ránk akkor is, ha valami problémája akad.
Ez sajnos egyik félnek sem öröm, de természetesen nincs semmiféle probléma, volt már erre példa. Szakembereink ilyen esetben újra vásárolják és odaszállítják az összetört értéktárgyat, a falat az adott helyiségben újra festik, a parkettát pedig újra burkolják. Ennek kivitelezése az 5. számú mellékletben elfogadott fix egységáraknak megfelelően fog megtörténni.
Alapesetben a bérleti díj és rezsi költségét kell a bérlőnek megfizetnie, a szerződés pontjait teljesítenie és a bérleményben kárt nem okoznia. Amennyiben az ingatlanban a padlót összekarcolta, a falat összemaszatolta és foltos lett, egyéb kárt okozott, úgy azt helyre fogjuk állítani minden esetben tökéletes hibátlan állapotúra, ahogy Önnek is átadtuk a bérleményt a beköltözésekor. A falak helyreállításakor pl. mindegy, hogy 1-2 helyen, vagy 11-12 helyen maszatos a fal, az adott helyiséget újra festjük, az ingatlant visszaállítjuk eredeti állapotára. Amennyiben nem, vagy késedelmesen teljesíti fizetési és/vagy egyéb kötelezettségét, úgy késedelmi kötbért számíthat fel a bérbeadó a szerződés szerint.
A weboldalunkon ez is fent van, csak le kell töltenie az „Információk” – „Szerződéseink és mellékletei” menüpont alatt. E-mailben vagy telefonon pedig kérje kollégánktól a megnyitáshoz szükséges kódot és meg tudja nyitni a letöltött word dokumentumot. A szerződés megtekintéséhez szükséges kódot a másolás és a visszaélések elkerülése védelmében tettük rá.
Alapvetően, ha a bérlőt rosszul ítéltük meg és kirabolja a lakást, és eltűnik, úgy a szerződésben szereplő kezes is anyagi felelősséget vállal a bérlőért. Készfizető kezes bármely magyar személy lehet, munkáltatói igazolást, stb. nem kérünk tőle. Általában rokon, munkatárs, barát, barátnő szokott lenni.
Az ingatlan visszaadása szintén egy birtokba adási szerződéssel zárul, ahol felvesszük az ingatlan állapotát, esetleges károkozását. Ha nincs károkozás, akkor maximum 10 napon belül (gyakorlatban 1-2 napon belül) utalja vissza a cég. Ha van károkozás, akkor pedig azt helyreállítjuk, levonjuk a kaucióból ennek költségét, ezután visszautaljuk a fennmaradót.
Nem, hiszen akkor a bérleti szerződés megszűnésekor semmiféle letétje nincs a bérbeadónak, ha bármilyen károkozás történt volna.
Nem, a szerződés nem mondható fel. Abban az esetben mondhatja fel a bérlő rendkívüli felmondással a szerződést, ha a bérleményben a lakhatásra alkalmas állapot nem áll fenn, lényegében a víz, gáz és az áramszolgáltatás nem elérhető, emiatt az ingatlan lakhatásra alkalmatlan állapotú lesz. Új bérlő kijelölését viszont kezdeményezheti a bérbeadónál.
Dohányozni nem lehet az ingatlanon belül, alkoholt lehet fogyasztani mindaddig, amíg a bérlő viselkedése normális marad és a társbérlőkkel nem lesz konfliktusa emiatt.
Első körben érdemes csinálni egy áramszünetet (kismegszakító lekapcsolásával), ahol a szolgáltató modemje, és a router újraindul. Ha ez nem segít, akkor értesítenie kell a bérlőnek a bérbeadót, ezután általában a szolgáltatótól kell egy technikusi segítséget kérni, velük kell egy időpontot egyeztetni. Ezzel kapcsolatban bérbeadó munkatársunk segítségére lesz.