Home office depresszió és hogyan segíthetsz rajta az albérletedben – 2. rész

Home office depresszió és hogyan segíthetsz rajta az albérletedben – 2. rész

Előző cikkünkben a home office depresszió hatásait boncolgattuk, de kitértünk arra is, hogy milyen megoldások léteznek annak otthoni orvosolására.

Míg a szakember segítsége tagadhatatlanul fontos és erősen javasolt is, mellette te is javíthatsz a helyzeten csupán azzal, hogy az albérletben megváltoztatsz néhány szokást és újdonságoknak adsz teret.

A mentális egészség nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hatékonyan működjön az ember, fontos a társadalom számára is,  és valljuk be, mind tapasztaltuk már, hogy ha szakad az eső fejünk fölött, akkor az tényleg nagyon esik! Épp ezért elengedhetetlennek tartjuk, hogy tovább taglaljuk azokat az opciókat, amelyek a bérlő életét kellemesebbé tehetik a lakásban. home office depresszio elkerulese

Albérleteinket úgy helyeztük el Budapest területén, hogy azok eleget tegyenek a jól megközelíthetőség feltételeinek. Így pedig minden elérhető közelségbe kerül a bérlő számára, aki velünk bérel.

A bérlő nem érezheti egyedül magát abban az esetben sem, ha egyedül bérel lakást, hiszen a belvárosban mindig akad egy kedves eladó a pékségben, vagy egy pultos a kedvenc bárunkban, aki rá kérdez, mégis hogy vagyunk, hogyan érezzük magunkat az adott napon.

Aki pedig nem szeretne egyedül élni sem elveszett egyén

A fiatal bérlők többsége ugyanis jobb szeret lakótársakhoz költözni vagy barátaival közösen bérelni, a mi lakásaink pedig több bérlőt is képesek egyszerre befogadni. Azt pedig mondanunk sem kell, hogy ebben az esetben a magány esélye minimálisra redukálódik.

Míg mi magunk is igyeketünk tenni azért, hogy a bérlőink mentális egészségét támogassa a közvetlen környezete, azaz a lakás, amelyet bérel, további tanácsaink is vannak arra az esetre, ha te magad is szeretnél javítani a hangulatodon és a kedélyállapotodon.

Ahogyan előző cikkünkben is említettük, te magad kontrollálod, hogy mi történik körülötted, tehát növelheted a koncentrációs készségedet vagy csökkentheted produktivitásod. Azt azonban szintén érdemes figyelembe venni, hogy tényleg tiéd a kontroll.

Mentális problémák, depresszió esetében gyakran nehéz ezt észre venni, ahogyan az is sokszor megeshet, hogy egyedül akarunk lenni vagy éppen ennek pont az ellenkezőjére, társaságra vágyunk.

Azt azonban teljes mértékben te irányítod, hogy mikor és kit engedsz be az életedbe. Kontrollálhatod, hogy mennyi időt töltesz az illetővel, menniyre minőségi a vele töltött idő, de akár magadban is tölthetsz időt.

Amikor pedig készen állsz, akkor emberek közé mész

A lakásban is bármikor szobádba zárkózhatsz, ha egyedüllétre van szükséged, azonban amikor megnő társaságigényed, akkor az is jó döntés lehet, ha a home office-odat áthelyezed a szobádon kívülre arra a napra, és lakótársak mellett dolgozol.

Régen határidő naplót vezettél, de manapság csak a falinaptáron jelzed, hogy egy újabb otthon töltött, eseménytelen nap telt le? Bár tény, hogy kevesebb társasági programra van lehetőség ebben az évben, de ettől függeltenül még tele írhatod a határidő naplódat.

Jegyezz fel minden fontos jövőbeli eseményt, legyen az nagy kaliberű, vagy netán csak egy kis apróság. Így mindig lesz valami, amiért visszaszámolhatod a napokat, mint például, ha kedvenc bandád új albumot készül kiadni. Apróság, de mégis örömet okoz, és még a határidő naplód is megtelik, pont mint régen!

A munkával töltött idő és szórakozás kontrollálása, az emberi kapcsolatok minősége és mennyisége mellett nagy szerepe van annak is, hogyan töltöd a szabadidődet és mennyi energiát fektetsz a feltöltődésre.

Örömet ad a főzés és a sütős? Üss össze valami ízleteset a konyhában! Nem csak te leszel boldog a folyamat és a végeredmény során, de még a lakótársaid is örülni fognak neki. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy isteni illatok terjengenek majd az albérletben, sőt talán még a szomszéd is kíváncsiskodni fog. Egy egyszerű elfoglaltságból is kellemes szociális összejövetel alakulhat ki, ha ahhoz tartja kedved.

Ezek mind-mind mosolyt csalogató tevékenységek, de ne felejtsd el az egyedül töltött idő gyógyító erejét sem. Egy kád teli langyos fürdővízzel és gyertyafénnyel, vagy éppen egy gyors, vérpezsdítő zuhany és a kedvenc sorozatod is több, mint megfelelő megoldásként szolgálhatnak arra, hogy javíts kedély állapotodon és csökkentsd a depresszió kialakulásának, vagy éppen elhatamasodásának lehetőségét.